Gymnastikudvalgsformand
Gymnastikudvalgsformanden er valgt/udpeget ved bestyrelsens konstituering senest 14 dage efter generalforsamlingen.
Generelt
Gymnastikudvalgsformanden skal som den øvrige bestyrelse::
- til stadighed være bekendt med foreningens overordnede mål, fysiske og økonomiske rammer, og arbejde konstruktivt ud fra disse.
- sikre kontinuerlig information til den øvrige bestyrelse om aktuelle emner.
- via arbejdet tilskynde medlemmer og forældre til aktivt at tage del i ansvaret for foreningens virke - herunder motivere til aktiv deltagelse i nærmere beskrevne opgaver.
- deltage i bestyrelsens møder.
- udover den konkrete post, deltage aktivt i de øvrige gøremål der ligger i bestyrelsesarbejdet.
- arbejde på nye tiltag for såvel det konkrete ansvarsområde, som for foreningen som helhed.
Udførende
Gymnastikudvalgsformanden har ansvaret for:
- Ansvarlig for trænere
- Ansættelse, udfærdigelse af kontrakt, samt sørge for aflønning via kasserer.
- Bekendtgøre trænere med klubbens politik
- Indhentning af børneattest
- Tilskyndelse til deltagelse i kurser
- Etablering af gode sociale rammer og fagligt fællesskab i afdelingen.
- Afholde trænermøde 2 gange årligt.
- Tilmelding til stævner og opvisninger
- Være kontakt til DGI, og videreformidle relevant information.
- Sikre information om afdelingen virke via dagspressen, opslag, Grauballe Nyt og hjemmesiden. Herunder annoncering af tider ved sæsonstart.
- Sikrer information til skolen og Silkeborg kommune om benyttelse af Grauballe hallen
- Ansvarlig for afdelingens materiel. Herunder vedligeholdelse og nyanskaffelser.
- Kontakt til sponsorgruppen.
- Deltager i diverse arrangementer i afdelingen.
- Planlægger og gennemfører den årlige gymnastikopvisning.
- Ansvarlig for et evt. udvalg.
Administrativt
Gymnastikudvalgsformanden har følgende administrative pligter:
- Er ansvarlig for bestyrelsens årsplan, samt det respektive områdes årsplan.
- Ved evt. nyindtrædelse på posten, at sætte det nye bestyrelsesmedlem ind i opgaverne.