Gymnastikudvalgsformand

Gymnastikudvalgsformanden er valgt/udpeget ved bestyrelsens konstituering senest 14 dage efter generalforsamlingen.

Generelt

Gymnastikudvalgsformanden skal som den øvrige bestyrelse::

  • til stadighed være bekendt med foreningens overordnede mål, fysiske og økonomiske rammer, og arbejde konstruktivt ud fra disse.
  • sikre kontinuerlig information til den øvrige bestyrelse om aktuelle emner.
  • via arbejdet tilskynde medlemmer og forældre til aktivt at tage del i ansvaret for foreningens virke - herunder motivere til aktiv deltagelse i nærmere beskrevne opgaver.
  • deltage i bestyrelsens møder.
  • udover den konkrete post, deltage aktivt i de øvrige gøremål der ligger i bestyrelsesarbejdet.
  • arbejde på nye tiltag for såvel det konkrete ansvarsområde, som for foreningen som helhed.


Udførende

Gymnastikudvalgsformanden har ansvaret for:

  • Ansvarlig for trænere
  • Ansættelse, udfærdigelse af kontrakt, samt sørge for aflønning via kasserer.
  • Bekendtgøre trænere med klubbens politik
  • Indhentning af børneattest
  • Tilskyndelse til deltagelse i kurser
  • Etablering af gode sociale rammer og fagligt fællesskab i afdelingen.
  • Afholde trænermøde 2 gange årligt.
  • Tilmelding til stævner og opvisninger
  • Være kontakt til DGI, og videreformidle relevant information.
  • Sikre information om afdelingen virke via dagspressen, opslag, Grauballe Nyt og hjemmesiden. Herunder annoncering af tider ved sæsonstart.
  • Sikrer information til skolen og Silkeborg kommune om benyttelse af Grauballe hallen
  • Ansvarlig for afdelingens materiel. Herunder vedligeholdelse og nyanskaffelser.
  • Kontakt til sponsorgruppen.
  • Deltager i diverse arrangementer i afdelingen.
  • Planlægger og gennemfører den årlige gymnastikopvisning.
  • Ansvarlig for et evt. udvalg.

Administrativt

Gymnastikudvalgsformanden har følgende administrative pligter:

  • Er ansvarlig for bestyrelsens årsplan, samt det respektive områdes årsplan.
  • Ved evt. nyindtrædelse på posten, at sætte det nye bestyrelsesmedlem ind i opgaverne.