Badmintonformand
Badminton Formandens funktion er at koordinerende i forhold til foreningens Badminton afdeling, denne har direkte ansvar for opgaver, der er beskrevet i denne funktionsbeskrivelse.
Generelt
Badminton Formanden skal som den øvrige bestyrelse::
- til stadighed være bekendt med foreningens overordnede mål, fysiske og økonomiske rammer, og arbejde konstruktivt ud fra disse.
- sikre kontinuerlig information til den øvrige bestyrelse om aktuelle emner.
- via arbejdet tilskynde medlemmer og forældre til aktivt at tage del i ansvaret for foreningens virke - herunder motivere til aktiv deltagelse i nærmere beskrevne opgaver.
- deltage i bestyrelsens møder.
- udover den konkrete post, deltage aktivt i de øvrige gøremål der ligger i bestyrelsesarbejdet.
- arbejde på nye tiltag for såvel det konkrete ansvarsområde, som for foreningen som helhed.
Udførende
Badminton Formanden har det overordnede ansvar for foreningens aktiviteter i Badminton afdelingen, og vil være foreningens kontaktperson i denne afdeling. Personen har således ansvaret for:
- At holde sig ajour med stævner og andre aktiviteter i eksterne organisationer og eksterne klubber, (DGI, JBU o.a.)
- At der sikres information til Silkeborg Kommune, skolens pedel og klubhuset om planlagte turneringstider og aktiviteter i øvrigt.
- At der sikres information til Silkeborg Kommune omkring brug af Badmintonbanerne. Og Grauballe – tiderne skal reserveres hos Silkeborg Kommune.
- Ansvarlig for alt materiel er intakt såvel ved sæsonstart som løbende herunder bla. net, bolde, , redskaber mv.
- At der sikres information til sponsor afdelingen, angående ønsker om fornyelse af beklædning og materiel.
- At deltage i møder som er tilhørende badminton afdelingen.
- At påse at foreningens aktiviteter til enhver tid lever op til målsætningen.
- At udvikle og sikre velkvalificerede frivillige trænere til samtlige badminton hold i klubben.
Administrativt
Badmintonformandens har følgende administrative pligter:
- At der udarbejdes kontrakter på alle frivillige trænere & hjælpetrænere.
- At der udfyldes børneattester på alle frivillige trænere & hjælpetrænere (inden sæson start).
- At der løbende informeres om afdelingen til dagspressen, Grauballe Nyt og GUGF´s hjemmeside.
- At der løbende informeres til trænerne om nye tiltag – generelt træner pleje.
- At der udarbejdes holdlister til kassereren ved sæson start (er uddelegeret til udvalgsmedlem)
- At der udleveres girokort (er uddelegeret til udvalgsmedlem)
- At bestyrelsens årsplan respekteres for så vidt angår de emner der skal drøftes på bestyrelsens møder samt aktiviteter der skal iværksættes.
- At aktuelle emner og forespørgsler drøftes i bestyrelsen.
- At funktionsbeskrivelser og årsplaner revideres 2 gange årligt.
- Ved evt. nyindtrædelse på posten, at sætte det nye bestyrelsesmedlem ind i opgaverne.
- At iværksætte "redningsaktioner" såfremt der opstår forfald på de øvrige poster i bestyrelsen.
Øvrigt
Badminton formanden skal holdes orienteret om og/eller holde sig orienteret om andre forhold med betydning for foreningens virke.